הקלות רשות המיסים ובטוח לאומי בשל המלחמה

בשל המלחמה בדרום  להלן ההקלות שניתנו  ע”י רשות   המיסים :

  1. מועדי הגשת הדיווח התקופתיים לחודש ספטמבר 2023 במע”מ, ניכויים ומקדמות מס הכנסה יידחו לתאריך 26.10.23. במקביל לא יוטלו קנסות בגין פיגור בהגשת דו”ח לדוחות שיוגשו עד לתאריך 23.11.23.
    2. אורכות להגשת דוחות שנתיים והצהרות הון לשנת 2022 על פי הסדר אורכות למייצגים.
    3. אישורי ניכוי מס במקור – יוארך תוקפם של אישורים לגבי ניכוי מס במקור שתוקפם פג ביום 30.9.2023 ואילך עד ליום 30.11.2023.
    4. הקפאת הליכי גביה ואכיפה – לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 20.10.23.
    5. הגשת אורכות להשגה וערעורים, הגשת מסמכים וניהול הליכי שומה בכלל מערכי המס
    6. מענה מיוחד לאנשי מילואים שגויסו.
    7. תיעדוף פניות של תושבי הדרום ועוטף עזה.
    8. דיווח על פרישה מעבודה במסגרת טופס 161 “החדש”- החובה להודיע על פרישה מעבודה באמצעות טופס 161 החדש תידחה ליום 1.1.24.
    9. המועד להגשת תביעות לנזק עקיף למבצע “מגן וחץ”- המועד להגשת התביעות יוארך עד ליום 31.10.23.

ב. מנהל הביטוח והגבייה של הביטוח הלאומי הוציא היום הודעה לכלל סניפי הביטוח הלאומי ולמעסיקים כי בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’ לא יבוצעו פעולות עיקול בתקופה זו למי שלא שילם את דמי הביטוח. 
יש לציין, דמי הביטוח הלאומי משולמים חודש בחודשו (כשחלקם מועברים לדמי ביטוח בריאות) והגבייה משמשת לתשלום מעגלי של 4 מיליון תשלומי קצבאות הביטוח הלאומי לכלל תושבי ישראל מידי חודש.
בנוסף, תינתן הארכה להגשת השגות ומסמכים בביקורת ניכויים עד להודעה חדשה, ובהתאם להערכות המצב הביטחוניות.
תשלום המקדמות של דמי הביטוח עבור העצמאיים ומי שאינם עובדים, שמועד החיוב הוא ב-15/10 (התשלום הוא על חודשי יולי-אוגוסט-ספטמבר), אם בשל המצב הביטחוני ישלמו מקדמות אלה באיחור – יבוטלו להם מלוא הקנסות וההצמדות והתשלום עבורם יהיה כשבועיים לאחר תום המצב הביטחוני ובהתאם להחלטות שיתקבלו בהלימה למצב הביטחוני. את הבקשה לביטול הקנסות וההצמדה ניתן להגיש באמצעות אתר האינטרנט, במוקד הטלפוני או בסניפים הפרוסים בכל הארץ.
מעסיקים שנמצאים 40 ק”מ מעזה ולא ישלמו את דמי הביטוח עבור חודש ספטמבר 2023 במועד בעקבות הלחימה, יבוטלו להם מלוא הקנסות וההצמדות על פיגור בתשלומים לחודש זה והתשלום צריך יהיה להתבצע כשבועיים מתום מצב החירום ובהתאם כאמור להחלטות שיתקבלו עם המצב הביטחוני.

שתף מאמר

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נוסד בשנת 1986 (34 שנים) והינו מהמשרדים הגדולים לראיית חשבון באזור השפלה

במשרד מיוצגים חברות עסקיות, עסקים פרטיים, עמותות ומלכ”רים, חברות כלכליות של רשויות מקומיות ועוד. המשרד מעסיק כ-20 עובדים מקצועיים, בתחום ראיית החשבון, מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי, תוכניות עסקיות, הערכות שווי, הסדרי הבראה וביקורת פנימית.