דיווח מקוון – ביטוח לאומי

דיווח מקוון חודשי לביטוח לאומי החל מחודש אוקטובר

א. דיווח מקוון החל מחודש אוקטובר 21

החל ממשכורת אוקטובר 2021 החוק מחייב את כל המעסיקים (למעט במשק בית) לשדר טופס 100 חודשי פרטני מקוון לביטוח לאומי, על כלל עובדי החברה, בכל חודש. בנוסף החל מינואר 2022 חלה חובה לשדר באופן מקוון טופס 102 כל חודש.

ב. שינויים ועדכונים הנדרשים בפרטי עובד:

שימו לב שיש לעדכן את הפרטים הבאים לפני הדיווח החודש :
במקרה של הפסקת עבודה יש לציין את הסיבה לכך :
להלן הסיבות האפשרויות :
יציאה לחל”ת, שמירת הריון, חופשת לידה, פיטורין וכו'(
חובה לקלוט את סיבת ההפסקה ותקופת ההפסקה

תיעוד בעל שליטה בדיווח שכר חודשי נדרש בחברות בע”מ בלבד.

ג. יש לוודא שסוג העסק מוגדר באופן תקין :

חברה, עמותה, עצמאי וכו’

ד. משוב אודות הדיווח :

לאחר שידור דיווח שכר חודשי יש להמתין כ 24 שעות ולבדוק את המשוב אודות הדיווח:
בכל תוכנת שכר קיים מודול בו מוצגים השגיאות בדיווח .
יש לתקן את השגיאות בהתאם ולשדר את הדיווח מחדש לאחר התיקון .
לשאלות בנושא ניתן לפנות למוקד סיוע מעסיקים למוסד הביטוח לאומי בטלפון 5393722 -02
לתמיכה טכנית של המוסד לביטוח לאומי בשידור הקבצים, ניתן לפנות בטלפון 6709970 – 02

ה. סנקציות על אי דיווח טופס 100

סנקציות על אי דיווח טופס 100 חודשי של משכורות אוקטובר 2021 יוטלו רק מחודש ינואר 2022.

שתף מאמר

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נוסד בשנת 1986 (34 שנים) והינו מהמשרדים הגדולים לראיית חשבון באזור השפלה

במשרד מיוצגים חברות עסקיות, עסקים פרטיים, עמותות ומלכ”רים, חברות כלכליות של רשויות מקומיות ועוד. המשרד מעסיק כ-20 עובדים מקצועיים, בתחום ראיית החשבון, מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי, תוכניות עסקיות, הערכות שווי, הסדרי הבראה וביקורת פנימית.